Nastavak školovanja korisnika posle srednje škole

U okviru projekta Tranzicionog smeštaja, tim JRS-a već dve godine uspešno sarađuje sa korisnicima koji su polaznici visoko obrazovnih institucija.

Nastavak školovanja korisnika posle srednje škole

U okviru projekta Tranzicionog smeštaja, tim JRS-a već dve godine uspešno sarađuje sa korisnicima koji su učenici visoko obrazovnih institucija. Pod saradnjom podrazumevamo brigu o našim punoletnim korisnicima( koji su se uspešno integrisali u lokalnu zajednicu, razvili svoje kontakte i uspešno završavaju svoje studije) kroz pomoć pri izradi seminarskih radova, prijave ispita ili prevođenja tekstova koji su im neophodni za dalje razvijanje i usavršavanje.

Imali smo priliku, da pored dva naša korisnika koji su upisani na Fakultet primenjenih umetnosti (kao prve dve osobe sa statusom migranata koje su uspele da upišu fakultet u Srbiji), da nakon završene srednje škole upišemo još jednog korisnika u visoku školu, na obrazovni profil koji je bio njegova lična želja.

Naime, korisnik je nakon završene srednje škole upisan na Visoku zdravstvenu školu, na smer radni terapeut u mesecu oktobru. Korisnik je poreklom iz Gvineje. Po dolasku na tranzicioni smeštaj korisnik je ispoljavao povučeno ponašanje, sa njimse teško uspostavljala komunikacija i bio je stidljiv i nezainteresovan za bilo kakav vid socijalnih interakcija.

Nakon upoznavanja sa stručnim timom korisnik se vidno opustio i zbližio kako sa zaposlenima, tako i sa drugim korisnicima tranzicionog smeštaja. Njegovu introvertnu prirodu uspeli smo da ohrabrimo kroz blagu komunikaciju sa njim i pokušali smo da ga motivišemo tako što smo mu nenametljivo ponudili pomoć oko učenja. On se vremenom oslobađao svojih strahova i stekao poverenje u naš stručni tim, te tako izrazio svoje želju u  pogledu svojih interesovanja i onoga što  bi voleo da studira obzirom da želi da ostane u Srbiji.

Nama se rad sa ovim korisnikom isplatio i uspeli smo da mu pomognemo u ostvarivanju njegovih želja, tako što je prvenstveno uspeo da se upiše u željenu školu, a on nam se odužio tako što je, ne samo motivisano krenuo u školu,  već i tako što je u  prvom ispitnom roku položio tri ključna predmeta:  Fiziologiju, Anatomiju, i Socijalnu medicinu.

Ne treba govoriti o tome koliko je napredovao u pogledu učenja srpskog jezika, samim tim što je naučio dosta novih medicinskih i stručnih izraza koji će mu koristiti ne samo u znanju iz određenih oblasti već i na samopouzdanju kroz uspostavljanje interakcije sa profesorima i drugim studentima.

Ostavite komentar

Please enter your name.
Unesite komentar